اخبار

تاریخ خبر: 17/11/1395
زمان خبر :13: 25
نوع خبر :خبر


b_Newsسی وهشتمین گردهمایی فصلی با عنوان "خودروی برقی" توسط كميته ملي انرژي جمهوري اسلامي ايران و با همکاری شرکت مادرتخصصی توانیر


سی وهشتمین گردهمایی فصلی با عنوان "خودروی برقی"  توسط كميته ملي انرژي جمهوري اسلامي ايران و با همکاری شرکت مادرتخصصی توانیر در روز چهارشنبه 11 اسفند ماه سال 95  از ساعت 8:30 لغایت 12:30 در سالن آمفی تاتر وزارت نیرو برگزار شد.
 
 
 محورهای همایش:
  •  دورنمای توسعه خودروهای برقی در کشورهای جهان
  •  اثر خودروهای برقی در اصلاح منحنی تداوم بار
  •  تحلیل اقتصادی و مالی استفاده از خودروهای برقی
  •  انواع فنآوری های خودروی برقی
  •  موانع و راهکارهای توسعه خودروهای برقی

 

 

 

 

 

 

پیشنهاد بیانیه همایش فصلی کمیته انرژی در خصوص خودرو برقی
 
1- هم اکنون مهمترین عوامل و معضلات آلودگی محیطی ناشی از استفاده از سوختهای فسیلی در دو دسته کلی قابل تقسیم بندی است:
1-1 آلودگی Global یا ایجاد گازهای گلخانه ای که در این خصوص اهداف مشخصی در توافق نامه بین المللی کیوتو و پاریس ثبت شده و می بایست در کلیه ملاحظات طراحی و توسعه استانداردهای وضع شده مورد نظر قرار گیرد
2-1 آلودگی ناحیه ای (Local) که در تهران و کلان شهر های ایران بیشتر متمرکز در مراکز کلان شهر ها بوده و ناشی از 3 فاکتور PM2.5- Nox و PM10 می باشد و مخصوصا در فصول سرد باعث و ایجاد پدیده وارونگی هوا باعث مشکلات عدیده تنفسی و قلبی در مردم گردیده است. مطابق گزارشات سازمان پایش کیفیت هوای تهران حدود 85 درصد از این آلودگیها در تهران ناشی از منابع متحرک می باشد
2- بکار گیری فن آوری Electrification در همه صنایع از جمله خودروسازی هم اکنون به یک رویکرد قالب در دنیا تبدیل شده به نحوی که مطابق هدفگذاری 20-20-20، 20 کشور پیشرو در زمینه خودرو برقی تا سال 2020، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودرو برقی در جاده هایشان خواهند داشت. Electrification دارای مزایای زیر است:
1-1 مستقل نمودن زیرساخت های تولید، توزیع و مصرف انرژی از یکدیگر به منظور اعمال بهینه و کلان مدیریت انرژی در حوزه منابع، بازده، مدیریت مصرف و ...
2-1 کاهش هزینه تمام شده انرژی کاربران به علت افزایش بازده چاه تا چرخ
3-1 انتقال منابع تولید آلودگی به مناطق دور از شهر و کم خطر (استفاده از مترو، اتوبوس برقی و خودرو برقی بجای سوزاندن سوخت در محل زندگی)
4-1 امکان جایگزینی بسیار سهل تر منابع تولید انرژی تجدید ناپذیر با تجدید پذیر بدون تحمیل هزینه به کاربر صنعتی، شخصی و یا حمل و نقل
5-1 ملاحظات مربوط به امنیت انرژی با ایجاد تنوع در منابع تامین
6-1 بیش از 94 درصد از نیروگاههای کشور هم اکنون از گاز طبیعی استفاده میکنند که امر Electrification خود باعث گازسوز کردن کل زیرساختهای مصرف اعم از ثابت و متحرک خواهد شد.
7-1 استفاده مستقیم از گاز در خودروها بواسطه میزان کم چگالی حجمی انرژی، عدم توسعه زیرساختهای تکنولوژیک آن در دنیا و خطرات استفاده مستقیم از گاز طبیعی به صرفه نیست
3- با اعمال طرح فهام که در ساختار سخت افزاری و نرم افزاری آن استانداردهای V2G در نظر گرفته شده است، وزارت محترم نیرو امکان بهینه سازی و مدیریت شارژ و استفاده از ظرفیتهای شبکه تولید و توزیع در ساعات غیر پیک را بوجود آورده، که این خود باعث درآمد زائی و افزایش بازده شبکه خواهد بود.
4- نظر به اینکه قیمت تمام شده خودرو برقی تقریبا 2 برابر یک خودرو عادی بنزینی تمام خواهد شد که بیش از نیمی از این هزینه، هزینه باتری می باشد، لازم است همانند همه کشورهای پیشرو در این زمینه دولت در حمایت از این نوع خودروها پیشقدم شده و هم در حوزه زیرساخت و هم در حوزه توسعه فن آوری های بومی تولید این خودروها حمایت و تشویق لازم را به صورت عملی اعمال نماید.
5- به منظور ایجاد تحول چه در دیدگاههای مدییت کلان انرژی و چه در بازسازی زیرساختها، لازم است در امر مدیریت انرژی در کشور سازوکار بین وزارتخانه ای و کلان بجای دیدگاههای صنفی در نظر گرفته شود.
6- کلیه حضار و سخنرانان ضمن تشکر از عوامل و مسئولان برگذاری همایش درخواست ادامه این نشستها با حضور کلیه ذینفعان در حوزه خودرو برقی را خواستار شدند.
 


بر جسب خبر : خودروي برقي - همايش - وزارت نيرو -

اخبار مر تبط :

دوازدهمین همایش بین المللی انرژی 1396 /05/15:: 10: 56


© 2015 The National Committee of energy
Website : www.necom.ir
email : info@necom.ir